Kot avtomobilski navdušenci, ki jih obkrožajo podobno misleči, smo zelo pogosto slišali “zanima me uvoz rabljenega vozila z veliko delovno prostornino motorja, ampak to je zelo drago, ne?” Vprašanje je nekoliko nedefinirano, zato smo najpogosteje odgovarjali s točnim izračunom stroškov uvoza. In ja, ob izračunu DMV je večina opustila idejo tovrstnega nakupa. Velik del razloga je tičal v t.i. davku na luksuz, ki je dodatno obdavčeval vse avtomobile z delovno prostornino motorja nad 2.5 litra.
Že osnovni davek na motorna vozila je bil za uvoz rabljenega vozila z veliko delovno prostornino navadno precej visok zaradi višjega CO2 izpusta. Segal je lahko do 28% vrednosti vozila za bencinsko gnane in do 31% za dizelske avtomobile, zlasti starejše pa je podražil še pribitek na okoljski standard EURO, ki se je plačeval za vozila z EURO4 in nižjim standardom. No, tista pika na i, ki je razblinila sanje tudi najbolj zagretim, pa je bil “davek na luksuz.”
Dodatni davek, ki se je prištel osnovnemu davku (glede na CO2 izpust) ter morebitnemu pribitku zaradi zastarele EURO norme. Davek na luksuz se je plačeval le za vozila z delovno prostornino motorja nad 2.5 litra oziroma 2.500 cm3.
Z novim letom (2021) je stopil v veljavo tudi nov Zakon o davku na motorna vozila (ZDMV-1). Izračun DMV 2021 (in v bodoče) izgleda precej drugače kot stari – ne le, da so se spremenile lestvice obstoječih parametrov, pač pa so določene spremenljivke “izpadle” iz izračuna, spet druge pa se prav s prenovo zakona začenja upoštevati. Davek na luksuz je odšel na smetišče zgodovine, novi izračun pa upošteva tudi starost vozila (za starejša vozila se davek zniža).
Tu se na srečo ljubiteljev starodobnih vozil ni spremenilo nič. Starodobna vozila so še vedno oproščena plačila davka na motorna vozila. Osnovni pogoj za pridobitev statusa starodobnega (oldtimer) vozila je dopolnjena starost 30 let, natančnejše informacije pa dobite npr. na spletni strani SVAMZ.
Sem Klemen Grilc, obraz in idejni vodja Uvoz-avtomobila.si. Avtomobili so bili moja prva ljubezen, ki iz leta v leto le raste. Že v času študija na Ekonomski fakulteti … [VEČ]