Uvoz rabljenega vozila z veliko delovno prostornino
Uvoz rabljenega vozila z veliko delovno prostornino

Uvoz rabljenega vozila z veliko delovno prostornino

16 februarja, 2022

Kot avtomobilski navdušenci, ki jih obkrožajo podobno misleči, smo zelo pogosto slišali “zanima me uvoz rabljenega vozila z veliko delovno prostornino motorja, ampak to je zelo drago, ne?” Vprašanje je nekoliko nedefinirano, zato smo najpogosteje odgovarjali s točnim izračunom stroškov uvoza. In ja, ob izračunu DMV je večina opustila idejo tovrstnega nakupa. Velik del razloga je tičal v t.i. davku na luksuz, ki je dodatno obdavčeval vse avtomobile z delovno prostornino motorja nad 2.5 litra.

Že osnovni davek na motorna vozila je bil za uvoz rabljenega vozila z veliko delovno prostornino navadno precej visok zaradi višjega CO2 izpusta. Segal je lahko do 28% vrednosti vozila za bencinsko gnane in do 31% za dizelske avtomobile, zlasti starejše pa je podražil še pribitek na okoljski standard EURO, ki se je plačeval za vozila z EURO4 in nižjim standardom. No, tista pika na i, ki je razblinila sanje tudi najbolj zagretim, pa je bil “davek na luksuz.”

Izračunajte DMV za uvoz vozila

Vas zanima koliko morate odšteti za davek na motorna vozila? Enostavno si izračunajte z našim novim informativnim DMV izračunom.

Kaj je davek na luksuz in kaj pomeni za uvoz rabljenega vozila?

Dodatni davek, ki se je prištel osnovnemu davku (glede na CO2 izpust) ter morebitnemu pribitku zaradi zastarele EURO norme. Davek na luksuz se je plačeval le za vozila z delovno prostornino motorja nad 2.5 litra oziroma 2.500 cm3.

  • od 2.500 do 2.999 cm3
    davek na luksuz = 8%
    Primeri: priljubljeni BMW-jevi motorji z oznako 3.0d, 3.5d ali pa 3.0i, 3.5i in kasneje 4.0i, ki so jih posledično v veliki meri nadomestile 2-litrske 4-valjne inačice, pa popularni 3.0 TDI motorji VAG skupine (Volkswagen, Audi itd.).
  • od 3.000 do 3.499 cm3
    davek na luksuz = 10%
    Npr. zanesljivi Mercedes-Benzovi 3.2 V6 motorji, pa nekaj popularnih športnih avtov za razmeroma nizko ceno, npr. Nissan 350Z, itd.
  • od 3.500 do 3.999 cm3
    davek na luksuz = 13%
    Razred velikega dela asortimana Porsche 911, Nissana GT-R in kar nekaj V8 motorjev, tako nemškega, ameriškega in drugih porekel.
  • nad 4.000 cm3
    davek na luksuz = 16%
    “Kraljevi” razred je bil rezerviran za mnoge italijanske eksotike, ameriške avtomobile, poslovne limuzine z vrha motorne palete, superšportnike itd. Skupen jim je bil le 16% davek na luksuz. Vrednost takšnih avtomobilov zlahka doseže 100, 200 ali več tisoč evrov, zato si lahko sami izračunate, v koliko evrov so se ti odstotki pretvorili (davčna osnova je bila vrednost vozila).
Uvoz avtomobila Ferrari 458 Italia - uvoz prestižnih vozil.
Ferrari 458 Italia, ki je v tujini stal 170.000€ (rabljen), je s 44% DMV lastnika ob uvozu olajšal za dodatnih 74.800€.

Kakšne pa so dobre novice za uvoz rabljenega vozila z veliko delovno prostornino?

Z novim letom (2021) je stopil v veljavo tudi nov Zakon o davku na motorna vozila (ZDMV-1). Izračun DMV 2021 (in v bodoče) izgleda precej drugače kot stari – ne le, da so se spremenile lestvice obstoječih parametrov, pač pa so določene spremenljivke “izpadle” iz izračuna, spet druge pa se prav s prenovo zakona začenja upoštevati. Davek na luksuz je odšel na smetišče zgodovine, novi izračun pa upošteva tudi starost vozila (za starejša vozila se davek zniža).

Kaj pa uvoz starodobnega vozila?

Tu se na srečo ljubiteljev starodobnih vozil ni spremenilo nič. Starodobna vozila so še vedno oproščena plačila davka na motorna vozila. Osnovni pogoj za pridobitev statusa starodobnega (oldtimer) vozila je dopolnjena starost 30 let, natančnejše informacije pa dobite npr. na spletni strani SVAMZ.

Kategorije

Nedavne objave

O nas - Uvoz-avtomobila.si

Klemen Grilc - Uvoz avtomobila
Klemen Grilc
Blog Editor

Sem Klemen Grilc, obraz in idejni vodja Uvoz-avtomobila.si. Avtomobili so bili moja prva ljubezen, ki iz leta v leto le raste. Že v času študija na Ekonomski fakulteti … [VEČ]

Priljubljene oznake