Laboratorijski test WLTP (angleška kratica za “Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure” oz. slovensko Globalno usklajeni preizkusni postopek za lahka vozila) se pod pogoji, ki jih določa zakonodaja EU, uporablja za merjenje porabe goriva in emisij CO2 osebnih avtomobilov. WLTP standard je postopoma prihajal v veljavo od leta 2017 in afere “Dieselgate:”
Stari laboratorijski test – imenovan New European Driving Cycle (NEDC) – je bil zasnovan v osemdesetih letih prejšnjega stoletja. Zaradi razvoja tehnologije in pogojev vožnje je postal zastarel. Medtem ko je stari test NEDC določil preskusne vrednosti na podlagi teoretičnega voznega profila, je bil cikel WLTP razvit z uporabo podatkov iz dejanske vožnje, zbranih z vsega sveta. WLTP zato bolje predstavlja vsakodnevne vozne profile.
Vozni cikel WLTP je razdeljen na štiri dele z različnimi povprečnimi hitrostmi: nizko, srednjo, visoko in zelo visoko. Vsak del vsebuje različne faze vožnje, ustavljanja, pospeševanja in zaviranja. Za določen tip avtomobila je vsaka konfiguracija pogonskega sklopa preizkušena z WLTP za najlažjo (najbolj ekonomično) in najtežjo (najmanj ekonomično) različico avtomobila.
Pri določitvi za izračun DMV glede na izpust CO2 se upošteva podatek o izpustu CO2 po globalno usklajenem preskusnem postopku za vozila (WLTP). Za motorna vozila, ki nimajo podatka o izpustu CO2 po WLTP, se upošteva pretvornik: za bencin in druga goriva (razen dizla) je NEDC vrednost (vsa vozila do 09/2017) pomnožena z 1,22. Za dizel (tudi kombinacija dizel in druga goriva) pa je NEDC vrednost pomnožena z 1,20.
WLTP je bil razvit z namenom, da se uporablja kot globalni preskusni cikel v različnih svetovnih regijah, zato bi bile emisije onesnaževal in CO2 ter vrednosti porabe goriva po vsem svetu primerljive. Čeprav ima skupno globalno “jedro,” bodo Evropska unija in druge regije preizkus uporabljale na različne načine, odvisno od zakonov in potreb cestnega prometa.
Dejanska poraba goriva vozila se lahko opazno razlikuje od porabe, ki jo navaja proizvajalec. Že dolgo so se slišale glasne kritike na merodajnost rezultatov, izmerjenih na podlagi Novega evropskega voznega cikla (NEDC), ker je realna poraba v veliki meri odvisna od individualnega načina vožnje, delno pa tudi od opreme vozila. Predvsem so pomembni dejavniki, ali vozilo večinoma vozi v mestnem prometu, na regionalnih cestah ali na avtocestah. Da do teh razlik ne bi več prihajalo, se je iz teoretičnih pogojev cikla NEDC z uvedbo standarda WLTP razvil dinamičnejši vozni profil, ki temelji na statističnih izsledkih in analizi povprečnih uporabniških profilov: upoštevajo se višji pospešek, višja povprečna hitrost in višja največja hitrost. Namesto kombinirane simulacije mestnega in izvenmestnega prometa se vozilo zdaj testira v štirih fazah različnih hitrostnih območij.
Sem Klemen Grilc, obraz in idejni vodja Uvoz-avtomobila.si. Avtomobili so bili moja prva ljubezen, ki iz leta v leto le raste. Že v času študija na Ekonomski fakulteti … [VEČ]