Izračun DMV 2021 izgleda precej drugače kot stari. Glavno vprašanje je seveda ali je uvoz avtomobila sedaj cenejši? Odgovor najdete v članku. Z novim letom je stopil v veljavo tudi nov Zakon o davku na motorna vozila (ZDMV-1). Izračun DMV 2021 (in v bodoče) izgleda precej drugače kot stari – ne le, da so se spremenile lestvice obstoječih parametrov, pač pa so določene spremenljivke “izpadle” iz izračuna, spet druge pa se prav s prenovo zakona začenja upoštevati. Glavno vprašanje, ki se ob tem pojavlja, je seveda – ali je uvoz vozil sedaj cenejši? Odgovor najdete v članku.
Prvenstveno je krivec ekologija. Novi izračun DMV je bil pričakovan za 2021, saj je z začetkom leta Evropa popolnoma opustila uporabo starih, t.i. NEDC meritev CO2 izpusta, ki jih je nadomestila WLTP standardizirana meritev. Izmerjeni izpusti so po novi lestvici opazno višji, kar bi ob nespremenjenem davčnem zakonu pomenilo dodatno podražitev vozil. Novi zakon je to preprečil, hkrati pa odpravil še nekaj pomanjkljivosti prejšnjega zakona, kar vsekakor pozdravljamo. Med drugim je odpravil zloglasni davek na luksuz, ki se je plačeval za vsa vozila z delovno prostornino motorja nad 2.5 litra. Posledično boste na cestah opazili vse manj tujih registrskih tablic na prestižnih, superšportnih, luksuznih vozilih, ki jih bodo nadomestile slovenske registrske oznake. Država bo tako za te avtomobile ne le pobrala davek na motorna vozila, pač pa tudi DDV (ob prodaji prvemu lastniku), ki je prej ostajal v državah, kjer so bili avtomobili registrirani. A to je le ena od specifik.
Novost novega zakona je upoštevanje starosti vozila – za starejša vozila bo sedaj davek nižji, kljub temu, da novi davek odpravlja upoštevanje nakupne cene vozila kot davčno osnovo. Ta je bila lahko predmet zlorabe, zato je novi zakon pravičnejši, poleg tega pa bodo na FURS-u lahko sedaj davek odmerili hitreje, kar je bilo glavno ozko grlo celotnega postopka uvoza oziroma pridobitve poprej.
Kot navedeno na začetku prejšnjega odstavka je ključ novega zakona ekologija. Prav zato izračun temelji na CO2 izpustu vozila in EURO okoljski normi, upošteva pa se tudi vrsta pogonskega goriva.
Izpust CO2, ki ga obvezno merimo po WLTP standardu, določi, v kateri razred spada vozilo. Glede na izpust CO2 se avtomobilu določi davek v dveh komponentah – prva je razred, za katerega je glede na vrsto pogonskega goriva predpisan fiksen znesek davka, druga komponenta pa je pribitek, obračunan na vsak g/km CO2 izpusta vozila nad spodnjo mejo razreda. Število se pomnoži z določeno vrednostjo pribitka glede na razred, v katerega vozilo spada, in upoštevajoč pogonsko gorivo. Ti dve komponenti seštejemo, nato pa prištejemo še znesek davka, ki ga določa EURO norma vozila – ta je določena z lastno lestvico. V kolikor gre za rabljeno vozilo, se seštevek pomnoži s količnikom, ki ustreza dani starosti vozila. Točne lestvice in izračuni so vam na dlani s klikom na naš DMV izračun.
Pri določitvi izračuna DMV glede na izpust CO2 se upošteva podatek o izpustu CO2 po globalno usklajenem preskusnem postopku za vozila (WLTP). Za motorna vozila, ki nimajo podatka o izpustu CO2 po WLTP, se upošteva pretvornik: za bencin in druga goriva (razen dizla) je NEDC vrednost (vsa vozila do 09/2017) pomnožena z 1,22. Za dizel (tudi kombinacija dizel in druga goriva), pa je NEDC vrednost pomnožena z 1,20.
Za motorno vozilo z izpustom CO2, večjim od 50 g/km, se del obveznosti DMV, vezan na izpuste, določi kot seštevek minimalne obveznosti za razred, v katerega se uvršča (Tabela 1) in pribitka za izpuste nad spodnjo mejo razreda.
Razlika se bo poznala predvsem pri dražjih, luksuznih vozilih, kjer je v večji meri odpravljena izjemno visoka obdavčitev, ki je veljala do 31.12.2020. Za najpopularnejše avtomobile za uvoz, kot so Volkswagen golf, Audi A4, BMW serije 3, Volvo V60, Škoda octavia, Volkswagen passat itd., zlasti s 4-cilindrskimi dieselskimi motorji, kakšne drastične razlike ne bo. Bolje bodo z novim davkom odnesla električna vozila in youngtimerji (mladodobniki) oz. ostala vozila, stara več kot nekaj let, a z relativno nizkimi izpusti CO2 in visoko EURO normo.
Konkreten odgovor na vprašanje se torej glasi: odvisno od tega, kaj kupujete. Za nasvet nas brez zadržkov kontaktirajte.
Sem Klemen Grilc, obraz in idejni vodja Uvoz-avtomobila.si. Avtomobili so bili moja prva ljubezen, ki iz leta v leto le raste. Že v času študija na Ekonomski fakulteti … [VEČ]